Σάββατο 10 Μαΐου 2014

ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ


 
ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

Τα νησιά μας διαθέτουν  περίπου 350 χιλιόμετρα οδικό δίκτυο καταλαμβάνοντας περίπου το 1 % των εκτάσεων. Από αυτά, 160 χλμ είναι ασφαλτοστρωμένα, 50 χλμ σκυροστρωμένα  και 140 χλμ είναι χωμάτινα, αγροτικά.

Παρεμβάσεις

1.     Πενταετές πρόγραμμα συντήρησης του αγροτικού δικτύου με έργα αυτεπιστασίας. Στόχος μας είναι σε 5 έτη να έχει συντηρηθεί το σύνολο του αγροτικού δικτύου (30 χλμ το χρόνο)

2.     Ετήσιο Πρόγραμμα Συντήρησης και Αναβάθμισης όλων των δρόμων που οδηγούν σε παραλίες και περιοχές ειδικού ενδιαφέροντος (αρχαιολογικές, θρησκευτικές, μνημεία της φύσης κλπ)

3.     Συντήρηση και Αναβάθμιση του Κεντρικού Οδικού δικτύου.

·         Τοπική βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών (προς την κατεύθυνση της ασφάλειας, πχ διασταυρώσεις, στροφές κλπ)

·         Ασφαλτόστρωση και κλείσιμο λακκουβών άμεσα

·         Διαγράμμιση παντού

·         Τοποθέτηση σωστής και ομοιόμορφης σήμανσης

·         Τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας

·         Βελτίωση των χαρακτηριστικών του όπου διέρχεται μέσα από κατοικημένες περιοχές(πχ η περιοχή από Καρβουνάδα έως Λιβάδι)

·         Τοποθέτηση καλαίσθητων (ξύλινες κατασκευές) σημείων Πληροφόρησης και Διαφήμισης

Τα παραπάνω θα χρηματοδοτηθούν από τα Ίδια έσοδα του Δήμου ή τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (ΚΑΠ)

4.     Επέκταση του αγροτικού – δασικού δικτύου σε συνεργασία με την πυροσβεστική και δασική υπηρεσία, το οποίο θα ενταχθεί στο Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Πολιτικής Προστασίας και θα χρηματοδοτηθεί από σχετικές πιστώσεις της δασικής, και το Πράσινο Ταμείο, μαζί με άλλες συναφείς δράσεις.

5.     Η  ανακατασκευή τεσσάρων  βασικών τμημάτων του Κεντρικού Οδικού Άξονα

·         Η ανάβαση από την Αγία Πελαγία προς τον Ποταμό (Μεταξύ 2,5ου  και 4ου   χλμ)

·         Η ολοκλήρωση του τμήματος στην περιοχή μεταξύ Ποταμού και Αρωνιαδίκων (Μεταξύ 7ου  και 10ου   χλμ)

·         Η κατάβαση από το πάνω Λιβάδι προς τη Χώρα με προστασία και ανάδειξη των υφιστάμενων γεφυριών( Μεταξύ 21,50ου  και 23ου    χλμ)

·         Η άμεση συντήρηση της γέφυρας ου ενώνει το Διακόφτι με το Λιμάνι

Για τα τρία πρώτα τμήματα υπάρχει έτοιμη τεχνική μελέτη από την τέως Νομαρχία Πειραιά (για το τρίτο θα συνταχθεί άμεσα) και έχουν ενδεικτικό κόστος 8  εκ. €. Η χρηματοδότηση τους θα γίνει από το ΠΕΠ Αττική 2014-2020.

Στόχος μας είναι να αποκτήσουμε ένα πλήρες, καλοσυντηρημένο και ασφαλή οδικό δίκτυο (δυστυχώς έχουμε αρκετά ατυχήματα) το οποίο θα εξυπηρετεί αφενός τις καθημερινές ανάγκες των δημοτών, αφετέρου θα αποτελεί στοιχείο προβολής πλεονεκτήματος  προς τους δυνητικούς επισκέπτες μας.

Προσπάθεια δημιουργίας χώρων ελεύθερης στάθμευσης στη Χώρα, το Λιβάδι, τον Ποταμό και την Αγία Πελαγία.